Tre saker ni inte vet om mig..

1. Jag är riktigt beroende av min kalender. Använder den dagligen. I den skriver jag ner ALLT möjligt, har tillexempel en att-göra-lista som innehåller de mest onödiga små ting som måste göras, exempel: putsa spegeln.. Ganska onödigt va? Fast kalenderna är till bra hjälp för mig eftersom jag annars är väldigt tankspridd och har många saker att göra som jag aldrig kan hålla koll på annars, därför antecknar jag minsta lilla. Detta är ändå det sjukaste.. Jag har den i min säng när jag ska sova (ja, det är faktiskt sant!) För alltid när jag ska sova kommer jag på något jag måste skriva ner, lika bra att ha den bredvid sig då så man slipper springa upp och hämta den hela tiden. Sammanfattningsvis kan jag säga att min kalender är min säkerhet och jag skulle nog dött om jag tappade bort den.

2. Allt på mitt rum ligger alltid på sin plats. Ah jag är en typisk perfektionist, fast inte den värsta graden, men ändå. En gång städade jag till och med  H E L A  min systers garderob. Inte för att vara snäll, nejnej, jag tyckte bara att den var så jädrans stökig. Det säger väl allt?    

3. Jag är livrädd för eld. Det är väl alla, tänker ni.. Men jag är extremt jäkla livrädd. Förr släckte jag TV:n på den "röda knappen" för jag inte orkade gå upp och stänga av den. Men sen jag fick reda på att det finns risk för att det kan brinna då, eller ja minimal chans, en på miljonen typ, så har jag börjat skäcla den som vanligt även om jag måste resa mig ur sängen trots att jag är svintrött. Tända ljus är också läbbigt. Det går till och med så långt att jag går och kollar igenom hela lägenheten när jag går och lägger mig på kvällen. Om jag glömt det när jag redan gått och lagt mig, måste jag resa mig igen och titta efter. Helt sjukt om jag får säga det själv!!! Anledningen till att detta började (tror jag) var när jag var liten och drömde för första gången att min familj blev innebrända. Rädslan sitter kvar och jag antar att den alltid kommer att göra det.

Nu måste ni nog undra vad jag är för en sjuk typ.. Men jag är faktiskt ganska normal trots allt, tack och lov :)

Kommentarer
Postat av: Lizette

Haha då är vi två som är beroende av sin kalender ;)

2008-03-04 @ 14:16:27
URL: http://lwiedel.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0